آیا پرخاشگری و تعرض برای موفقیت تجاری لازم است؟

سؤال: من دوست دارم که یک سؤال فلسفی بپرسم: من تلاش کرده‌ام که کسب‌وکار خودم را رونق بدهم و اغلب اوقات احساس کردم که باید با تهیه‌کنندگان، فروشندگان و سرویس‌دهندگان خیلی پرخاشگر باشم. من متنفرم از اینکه پرخاشگر باشم ولی بیشتر از این متنفرم که موفقیت و بقای کارم به خاطر کسانی که خوب کارشان را انجام نمی‌دهند مختل شده باشد.

من به این اعتقاد پیدا کردم که فقط آدم‌های خشن و پرخاشگر، می‌توانند کارشان را جلو ببرند. بااین‌حال من نگاه می‌کنم به شما و در شگفتم که آیا شما در کارتان پرخاشگر هستید یا یک فن خاصی دارید که باعث می‌شود خونسردی خودتان را در شرایط سخت حفظ می‌کنید؟ من یک‌بار با شما ملاقات کردم و شمارا خیلی مهربان با صدای نرم و ملایم یافتم. (مارکو، از آفریقای جنوبی).

جواب: مرسی مارکو، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که کارت رو انجام بدهی و کسب‌وکار موفق بدون اینکه پرخاشگر باشی رو داشته باشی. همیشه به خاطر داشته باش که هر کاری را که انجام می‌دهی، دوست داری و نقش تو باعث می‌شود دیگران را تشویق کنی که کسب و کارت را دوست بدارند، و همچنین بخواهند که با تو کار کنند. ما با همه به روشی مثبت کار می‌کنیم که شامل آداب رسوم و ادب بیشتر از خشونت، پرخاشگری یا راه‌های منفی می‌شود.
اگر شرکت یا اشخاصی که شما با آن‌ها کار می‌کنید به روش مثبت پاسخگو نیستند، شما باید از خودتان سؤال کنید آیا این‌ها شرکت‌هایی هستند که من باید با آن‌ها کارکنم؟ برای هر فروشنده پرخاشگر، حداقل پنج فروشنده هست که تو می‌توانی با آن‌ها کارکنی، به روشی که به شما و تجارت شما اجازه می‌دهد که به‌درستی در یک شراکت مثبت و فراگیر باشید. سؤالات زیاد شما نشان می‌دهد که شما نمی‌دانید که چگونه با کارکنانی که بازدهی خوبی ندارند رفتار کنید. لازم است در این شرایط خود را دچار استرس نکنید، شما باید این کارمند را به قسمت دیگری از سازمان منتقل کنید، شاید در جای جدید راندمان بالاتری داشته باشد. اخراج کارکنان هرگز نباید اولین انتخاب شما باشد، گاهی اوقات شما باید اجازه بدهید کارمند شما خودش را برای یک صحبت دوطرفه آماده کند و به شما بگوید چرا درست‌کار نمی‌کند یا مشکلات خودش را بیان کند. این روش، فرایند را برای هر دو طرف آسان‌تر می‌کند.

من قبول دارم که هنگام شروع کسب‌وکار، شخصیت‌های  قوی و محکم برای استخدام از مهم‌ترین سرمایه‌ها هستند اما  گوش دادن به حرف دیگران و تفویض اختیار کردن، مهارت‌های کلیدی هستند که باید در کسب‌وکارتان آن را در نظر بگیرید

اغلب اوقات وقتی با افراد دیگر سروکار دارید، چشم‌پوشی کردن از موانع و مشکلات ایجادشده سخت است. ولی بدانید تفویض اختیار به یکی از اعضای گروه (کارکنان)، دو چشم تیزبین و یک‌نفس تازه به کار می‌دهد که اغلب اوقات دارای دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی هستند.

یکی از کلیدی‌ترین درس‌هایی که من در طول سال‌ها گرفتم، این بوده که اطراف خودم را با یک گروه مدیریتی که همه نوع مهارتی دارند احاطه کنم، که من و کارم را به‌سوی موفقیت بکشاند. به کارکنان اطراف خود اعتماد کنید تا به شما کمک کنند، و این را بدانید که کار گروهی اغلب اوقات برنده است.

شما می‌توانید مذاکرات رقابتی بدون خشونت و پرخاشگری داشته باشید. دریابید که می‌خواهید چه چیزهایی را به دست آورید و چه اهرم‌هایی لازم دارید که به هدفتان برسید. چیزی که شما نیاز دارید، خشونت کم و عزم و اراده زیاد است. کارآفرینان اصولاً مجبورند که تماس‌های سخت و عجیب داشته باشند، اما شما فکر می‌کنید که در این شرایط باید ظالمانه و گستاخانه صحبت کنید؟ این مخالف کارایی و تولید هست. اصولاً انسان‌ها دوست دارند کار با افرادی را ادامه بدهند که احساس کنند که مراوده قبلی خوبی داشته‌اند. این نگرش در طول این سال‌ها به من کمک کرده که شریک‌ها و همکاران خوب زیادی را به‌طرف خودم جذب کنم و برای کار نگه‌دارم.

توانایی من در گوش کردن به حرف دیگران و قبول کردن پیشنهاد‌هایی که بهتر از پیشنهادت من هست، در طول این چهل سال کار و تجارت، بسیار مفید بوده.

و آخرین پیشنهادم این است: یادتان باشد که همیشه سرگرمی و تفریح داشته باشید، کار کردن بدون تفریح و سرگرمی هیچ سودی ندارد.

با همکاران، هم‌گروهی‌ها، فروشندگان، تأمین‌کنندگان کالا و شرکت‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید تفریح و سرگرمی داشته باشید.

 

Share Now

admin

پست های ارسالی توسط admin

Related Post

ارسال پاسخ به ما